1. პროექტის სახელწოდება: „სამყარო თამბაქოს
გარეშე“
2.
პროექტის მთავარი იდეა: გაეცნონ იმ ძირითად
ნიშნებს რითაც მწეველი განსხვავდება არამწეველისაგან
3. პროექტის აქტუალობა: მდგომარეობს
ფიზიკურად, ფსიქოლოგიურად ჯანსაღი’ ინტელექტუალური , და კომუნიკაბელური, თაობის
აღზრდაში რომ მოზარდებს შეეძლოთ გაანალიზება ნიკოტინის მიერ გამოწვეული საშიშროების.
4.მიზნები:
პროექტის მიზანია მოსწავლეების ინფორმირება თამბაქოს მავნე ზემოქმედების შესახებ „რომ ნიკოტინის
გამოყენება საკუთარი სიცოცხლის ხელყოფაა.
5. მოსწავლეთა ასაკი:12-15 წელი
6. ვადები- ხანგრძლივობა: ორი კვირა
7. მოსალოდნელი შედეგები:
მოსწავლეები ატარებენ ცდებს ქმნიან საუკეთესო პლაკატებს, ანტი რეკლამას, თანამშრომლობენ ფარმაცევტულ ფირმებთან ‘რომლებიც აცნობენ მათ ნიკოტინის საწინააღმდეგო ფარმაცევტული პრეპარატების ანოტაციები. აწყობენ ვსხვადასხვასახის ანტინიკოტიკურ აქციებს.
8. პროექტისათვის საჭირო ძირითადი
რესურსები: ცდისათვის საჭირო მოწყობილობები, გაზეთები, კომპიუტერი,
ინტერნეტი.
9. პროექტის მსვლელობა: ძირითადი
აქტივობები
აქტივობა1 კლასის დაყოფა ჯგუფებად
აქტივობა 2 თითოეული ჯგუფისათვის საკითხების განაწილება.
1 ჯგუფი : ატარებენ ცდას თუ როგორ
ბინძურდება ცხელი კვამლით მწეველის ფილტვები , რომლებიც იწვევენ
სხვადასხვა დავადებებს: მფიზემას, ტუბერკულოზს და სხვას
2 ჯგუფი მოიძიებს
ინფორმაციას იმის შესახებ თუ რა გავლენას ახდენს
ნიკოტინი პასიურ მწეველზე.
3 ჯგუფი მოიძიებსი ინფორმაციას იმის შესახებ თუ რა
გავლენას ახდენს ნიკოტინი გულსისხლძარღვთა სისტემაზე.
4
ჯგუფი ჩაატარებს გამოკითხვას თანაკლასელებთან პირველად როდის დაიწყეს მოწევა? რა იგრძნეს,
ქონდათ თუ არა მცდელობა რომ თავი დაენებებინათ?
გააცნობიერეს თუ არა მათი მავნე ზემოქმედება
ორგანიზმზე.
აქტივობა 3: პრეზენტაციისათვის
მზადება ჯგუფების მიერ მოპოვებული ინფორმაციის გაცნობა შესწავლა
აქტივობა 4 პრეზენტაციის
ჩატარება თემაზე:“ცხოვრება სივრცეა იპოვე შენი ადგილი’’ ნიკოტინის მავნე ზემოქმედებისშესახებ.(
შეგროვილი მასალის მიხედვით)
აქტივობა 5 მოპოვებული ინფორმაციების გავრცელება, ბუკლეტების მომზადება
აქტივობა 6
შეფასების სქემა პროექტის პრეზენტაცისთვის.
ბიოლოგია.
კვლ.IX.1.მოსწავლეს შეუძლია განსაზღვროს კვლევის საგანი
და კვლევის ეტაპები.
შედეგი თვალსაჩინოა,
თუ მოსწავლე:
·
აყალიბებს კვლევის მიზანს;
·
გამოთქვამს
მოსაზრებას/ვარაუდს;
·
არჩევს მონაცემების
მოპოვების გზებს (მაგ., ცდით,
საველე სამუშაოს ჩატარებით, გამოკითხვით, საკითხის ირგვლივ
ლიტერატურის მოძიებით);
·
განარჩევს მოცემული
ამოცანისთვის მუდმივ და ცვლად (დამოუკიდებელ,
დამოკიდებულ) პარამეტრებს;
·
განსაზღვრავს კვლევითი
აქტივობების თანმიმდევრობას;
ბიოლ.IX.6.მოსწავლეს
შეუძლია დაახასიათოს მემკვიდრეობითობა და ცვალებადობა, ჩამოაყალიბოს მემკვიდრეობითობის
კანონები; იმსჯელოს გენეტიკის მნიშვნელობაზე სელექციასა და მედიცინაში.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
- არგუმენტირებულად
მსჯელობს ადამიანის გენეტიკურ აპარატზე ზოგიერთი ფაქტორის (მაგ., ალკოჰოლი, ნარკოტიკები, მანქანის გამონაბოლქვი, პესტიციდები) ზემოქმედების
საფრთხეზე;
11. პროექტის ხელმძღვანელი: მ. ალფაიძე
12.
ხელმძღვანელის ელ ფოსტა: mariamalfaize@gmail.com
No comments:
Post a Comment