სასწავლო პროექტი

1. პროექტის სახელწოდება: „სამყარო თამბაქოს გარეშე“

2. პროექტის მთავარი იდეა: გაეცნონ იმ ძირითად ნიშნებს რითაც  მწეველი განსხვავდება არამწეველისაგან

3. პროექტის აქტუალობა:  მდგომარეობს  ფიზიკურად, ფსიქოლოგიურად ჯანსაღი’ ინტელექტუალური , და კომუნიკაბელური, თაობის აღზრდაში რომ მოზარდებს შეეძლოთ გაანალიზება ნიკოტინის  მიერ გამოწვეული საშიშროების.

4.მიზნები: პროექტის მიზანია მოსწავლეების  ინფორმირება  თამბაქოს მავნე ზემოქმედების შესახებ „რომ ნიკოტინის გამოყენება საკუთარი სიცოცხლის  ხელყოფაა.

5. მოსწავლეთა ასაკი:12-15 წელი

6. ვადები- ხანგრძლივობა: ორი კვირა

7. მოსალოდნელი  შედეგები: მოსწავლეები ატარებენ ცდებს ქმნიან საუკეთესო პლაკატებს, ანტი რეკლამას, თანამშრომლობენ  ფარმაცევტულ ფირმებთან ‘რომლებიც აცნობენ  მათ ნიკოტინის საწინააღმდეგო ფარმაცევტული  პრეპარატების ანოტაციები. აწყობენ ვსხვადასხვასახის   ანტინიკოტიკურ აქციებს.

8. პროექტისათვის  საჭირო ძირითადი რესურსები: ცდისათვის საჭირო მოწყობილობები, გაზეთები, კომპიუტერი, ინტერნეტი.

9. პროექტის  მსვლელობა: ძირითადი აქტივობები

აქტივობა1 კლასის დაყოფა ჯგუფებად

 აქტივობა 2 თითოეული  ჯგუფისათვის საკითხების  განაწილება.

1 ჯგუფი : ატარებენ ცდას  თუ როგორ  ბინძურდება  ცხელი კვამლით  მწეველის ფილტვები , რომლებიც იწვევენ სხვადასხვა დავადებებს: მფიზემას, ტუბერკულოზს და სხვას

2  ჯგუფი მოიძიებს ინფორმაციას იმის შესახებ თუ რა გავლენას  ახდენს ნიკოტინი პასიურ მწეველზე.   



3 ჯგუფი მოიძიებსი ინფორმაციას იმის შესახებ თუ რა გავლენას ახდენს ნიკოტინი გულსისხლძარღვთა სისტემაზე.



4 ჯგუფი ჩაატარებს გამოკითხვას თანაკლასელებთან პირველად როდის დაიწყეს მოწევა? რა იგრძნეს, ქონდათ თუ არა    მცდელობა რომ თავი დაენებებინათ? გააცნობიერეს თუ არა  მათი მავნე ზემოქმედება ორგანიზმზე.

აქტივობა 3: პრეზენტაციისათვის მზადება ჯგუფების მიერ მოპოვებული  ინფორმაციის  გაცნობა შესწავლა

აქტივობა 4 პრეზენტაციის ჩატარება თემაზე:“ცხოვრება სივრცეა იპოვე შენი ადგილი’’ ნიკოტინის მავნე ზემოქმედებისშესახებ.( შეგროვილი მასალის მიხედვით)



აქტივობა 5  მოპოვებული ინფორმაციების გავრცელება, ბუკლეტების  მომზადება

აქტივობა 6 შეფასების სქემა პროექტის პრეზენტაცისთვის.


შეფასების სქემა პრეზენტაციისათვის (იხილეთ ბმული). 

10. ეროვნულ სასწავლო გემასთან კავშირი:

ბიოლოგია.

კვლ.IX.1.მოსწავლეს შეუძლია განსაზღვროს კვლევის საგანი და კვლევის ეტაპები.
შედეგი  თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·        აყალიბებს კვლევის მიზანს;
·        გამოთქვამს  მოსაზრებას/ვარაუდს;
·        არჩევს  მონაცემების  მოპოვების გზებს (მაგ., ცდით, საველე სამუშაოს ჩატარებით, გამოკითხვით, საკითხის ირგვლივ ლიტერატურის მოძიებით);
·        განარჩევს მოცემული ამოცანისთვის  მუდმივ და ცვლად (დამოუკიდებელ, დამოკიდებულ) პარამეტრებს;
·        განსაზღვრავს  კვლევითი აქტივობების თანმიმდევრობას;


ბიოლ.IX.6.მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს მემკვიდრეობითობა და ცვალებადობა, ჩამოაყალიბოს მემკვიდრეობითობის კანონები; იმსჯელოს გენეტიკის მნიშვნელობაზე სელექციასა და მედიცინაში.
                                                                  
შედეგი  თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
  • არგუმენტირებულად მსჯელობს ადამიანის გენეტიკურ აპარატზე ზოგიერთი ფაქტორის (მაგ., ალკოჰოლი, ნარკოტიკები, მანქანის გამონაბოლქვი, პესტიციდები) ზემოქმედების საფრთხეზე;

11.  პროექტის ხელმძღვანელი: მ. ალფაიძე


12. ხელმძღვანელის ელ ფოსტა: mariamalfaize@gmail.com

No comments:

Post a Comment